Na testu: Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 Extreme
Po dolgem času sem na test ponovno prevzel Dusterja. Tokrat s 4×4 pogonom, omejeno serijo opreme Extreme in dizelskim motorjem. Na testu sem že imel pred 2 letoma tegale: http://avto.over.net/clanek/dacia_duster_1_6_4x2_laureate/
_______
Podatki:
Motor / menjalnik: 1.5 dCi, turbodizelski (81 kW/110 KM, 240 Nm) / 6. st. ročni
Poraba po ECE: 5,9 / 5 / 5,3 (CO2: 137 g/km)
Zmogljivosti maks. / 0-100: 168 km/h / 12,5 sekund
Dolžina / širina / višina: 4316 / 1822 / 1630 mm
Medosna razdalja: 2673 mm
Teža: 1294 kg
Posoda za gorivo: 50 l
Št. sedežev: 5
Prostornina prtljažnika: 475 – 1636 l
Globina ugreza: 350 mm
Cena osnovnega modela (1.6 16V): 10.290 EUR
Osnovna cena testnega vozila: 17.500 EUR
Cena testnega vozila z dodatno opremo: 18.060 EUR
(dodatna oprema: 310 EUR – modularnost (Preklopljiva zadnja klop, deljiva v razmerju 1/3-2/3 ; po višini nastavljiv voznikov sedež, varnostni pasovi in volanski obroč), 250 EUR – ESP)
Z veseljem vam odgovorim na vprašanja o tem vozilu.
Avto je še zmeraj enak. Pripravlja pa prenovljena verzija. O prenovljeni verziji, ki je bila predstavljena v Frankfurtu smo pisali že tu:
– http://avto.over.net/clanek/frankfurt-2013-novi-dacia-duster/
– http://avto.over.net/clanek/frankfurt-13-prenovljeni-dacia-duster/
Omejena serija Duster Extreme je na voljo tako z dvokolesnim kot s štirikolesnim pogonom
Moj testen Duster Extreme ima možnost vožnje zgolj na prednji kolesni par, avtomatični način, ki sam razporeja moč in zaklep na 4×4, ki je mogoč pri nižjih hitrosti. To nastavljaš z vrtljivim gumbom pred prestavno ročico. Mogoče je malce na preveč odmaknjenem položaju. Svojo izbiro pa vidiš tudi na instrumentalni plošči glede na to katera luč gori.
Kot opreme Extreme pa ima Duster še meglenke in snemljive dodatne luči* na strehi, ki zagotavljajo boljšo vidljivost v vseh razmerah. Zgornje luči lahko vklopiš le, ko imaš vklopljene tudi dolge luči. V opremi je tudi vodotesen navigacijski sistem GPS Garmin z zaslonom na dotik in topografsko karto.
Zelenega z omejeno serijo Extreme ne boste dobili. Ta omejena serija je na voljo namreč v dveh barvah: bela glacier in biserno črna.
Takšen Duster pa se ponaša še s črno masko žarometov, spodnjim naletnim ščitnikom na prednjem in zadnjem delu, puščice rdeče barve, ki označujejo mesto vlečnih priključkov ter območja za namestitev dvigalke, kolesne zavesice z oznako Duster in dodatne snemljive luči. Tako kot ohišja zunanjih ogledal so tudi jeklena 16-palčna platišča črne barve, kar mi osebno izgleda zelo surovo terensko. Ta Duster pa ima tudi dodatno zatemnjena stekla, ki poskrbijo za ohranitev zbranosti in zaščito (UV, razbitje stekla, bleščanje, vročina…).
Cena testnega vozila z dodatno opremo: 18.060 EUR
(dodatna oprema: 310 EUR – modularnost (Preklopljiva zadnja klop, deljiva v razmerju 1/3-2/3 ; po višini nastavljiv voznikov sedež, varnostni pasovi in volanski obroč), 250 EUR – ESP)
Ojej, težko vprašanje, ker avtomobila nimamo več na testu. Na uradni spletni strani pa nimajo več podatkov o starem Dusterju, kot tudi le takšnih ne prikazujejo, ki bi si jih želeli. Lahko pobrskam le po spominu in zapišem, da so bili okoli 2.500. Pri takšni hitrosti pri Dusterju niso težavni obrati, temveč bolj slabša aerodinamika in slabša izoliranost, zaradi tega ste deležni glasnega ropota v potniški kabini. Ta teden se je pa namreč pričel prodajati prenovljeni Duster: http://avto.over.net/clanek/novo-doma-dacia-duster-2013/
Pri slednjem so ravno te pomanjkljivosti odpravili.
Objavljen je test: http://avto.over.net/clanek/dacia-duster-1-5-dci-4×4-extreme/%5B/b%5D
Večino testov, ki jih sam objavim fotografiram z mobitelom Samsung Galaxy S3. Testi do avgusta oz. septembra so bili fotografirani s prvim Galaxyem, razen, če ni avtomobila fotografiral Anej. On uporablja Canonov DSLR.
Sam želim z mobilnikom fotkat, da dokažem sposobnosti sodobne mobilne telefonije in povezljivosti z družabnimi omrežji. Predvsem Instagram imam v mislih.
če bi bili, potem cena ne bi bila tko nizka. avto je pač slečen. to se že vidi ko ga pogledaš bolj podrobno.[/quote]
Duster je v primerjavi z Nissanom Qashqai, Hyundai ix35 in Kio Sportage manjši, saj je narejen na osnovi Sandera. Le razširjen je. Zato je že v osnovi lažji. Hkrati pa so uporabili precej manj materialov pri izolaciji, zaradi česar je lažji in hkrati med vožnjo v notranjosti bolj hrupen.
Imaš prav. Duster je povsem neprimerljiv z omenjenimi tremi. Duster je zelo cenena zadeva, s kupom trde plastike, čudnjih vonjav in porazno kakovostjo – pač novodobna romunska lada za vzhodne reveže. Je pa žalostno, da kljub vsemu ne stane tako malo in lahko že za nekaj tisočakov več odpelješ domov Sportagea, ki je v vseh pogledih verjetno v tem triu najboljši in v smislu garancije najbolj racionalen nakup.
Tele kvazi nizkocenovni avtomobili so za moje pojme čisti nateg. Vsi po vrsti so tehnično zastareli in varnostno pomanjklivi. Plastiko pa imajo takšno, da te mine – vse trdo in z na soncu poplavo neprijetnih vonjav, ki jih povzročajo topila.[/quote]
Trda plastika je robustna predvsem na udarce in res grobo uporabo. Avto kot je Duster je res idealen za kakšne gozdarje, lovce, ipd… ki se vozijo po slabem terenu, ipd….
Saj pravim, kot novodobna lada – a zgolj za takšno rabo, ne pa civilno ali urbano, kjer se Sportage in ostala druščina znajdejo veliko bolje.
p.s. Se pa na tej trdi in robustni plastiki zelo hitro nabirajo odrgnine, kar ne velja v enaki meri za omenjeni trojček z bolj mehko plastiko.[/quote]
Da morda zapišem kakšno v korist Dusterja… Tudi z njim se prav spodobno, da voziti po mestu. Morda ne s tem prestavnim razmerjem, ki ga je imel Extreme – saj je prva naravnana bolj za to, da te iz blata ven “potegne”, v mestu pa je to malce moteče.
Ima pa novi Duster, torej prenovljeni, izboljšane plastike in obloge, da je za “civilno” uporabo bistveno udobnejši in tišji.